Monday, 13 December 2010

FaV mOviEs..

salam..





p/s : kat atas tue adlh antara fav muvi aku ms skola2 dl.. sgt best!!! wink2 ^^

~wassalam~

Saturday, 27 November 2010

boJaLar.. Jidya ^^

salam..


* kat atas tue mini bojalar.. skunk nie kalo x silap dorg dh besar n dh kawen pon.. n yg sedey nye.. sorg dh meninggal dunia sbb kemalangan.. budak yg baju kuning tue.. hmm.. may God bless u..

p/s : sp taw mksd lagu kat ats tue eh?? xdpt nak cr kat tenet.. huhuu..

~wassalam~

ChOiCe???

salam..


If you mix the mashed potatoes and sauce,
You can't separate them later.
It's forever.
The smoke comes out of someone cigarette,
But it never goes back in.

We cannot go back.
That's why it's hard to choose.
You have to make the right choice.
As long as you don't choose,
Everything remains possible.

* kredit 2 MR.NOBODY...

p/s : it just like "the road not taken".. huhuuu..

~wassalam~

Thursday, 19 August 2010

haPpy.. ^^

salam..


heheee.. pelik..
tp.. aku rs happy ari nie..
kalo aku gtaw npa aku happy.. mst org gelak..
yela.. jrng kot org happy psl bnd2 camnie..
hahaaa.. aku pon pelik..
tetiba jek rs tue mncl..
skrg.. aku dh taw 1 bnd lg yg ley wat aku..
t'senyum bahgia.. wakakakaaa.. =p

p/s :
It is not how much we have, but how much we enjoy, that makes happiness..

~wassalam~

Tuesday, 10 August 2010

saLam RamADhan!!! ^^

salam..

p/s : Lambaian Ramadhan br b'mula.. luhur ati ikhlas amln.. smg sgl ibadat diberkati ALLAH S.W.T.. amiin.. ^^

~wassalam~

Monday, 9 August 2010

aLhamDuLiLLah..

salam...

alhamdulillah..
sgalanya sdh terungkai..

aku syukur sgt..

aku xtaw nak kt apa..

just.. alhamdulillah..

now, aku kena langsaikn sesuatu.. ^^

thank you ALLAH..


kpd kengkwn laen..

do ur best n aku tnggu korg taw..

heee.. ^^


p/s : Never let go of hope. One day you will see that it all has finally come together. What you have always wished for has finally come to be. You will look back and laugh at what has passed and you will ask yourself… ‘How did I get through all of that? – Anonymous.. ngee~
=p

~wassalam~

cReepy..

salam..




p/s : classic n creepy song.. hahaa.. tp, best siot.. suka part Dougie.. nice voice!!! ^^

~wassalam~

okeY o Not??

salam..




p/s : am I'll gonna be okey??? arghhhh.. palpitation.. grrrr.. huh!

~wassalam~

sCar.. =(

salam...

sometimes in order to enjoy the present, one must learn to let go of the past...
or you will just be sucked into the blackhole that arises out of it!

p/s : The scars are there just to remind you of what you should not do in future
.. ngee~ =(.. (T_T)

~wassalam~




Thursday, 5 August 2010

tRuth Lg.. hee

salam..



p/s : We know the truth, not only by the reason, but also by the heart.

~wassalam~

truTh..

salam..

" truth will take its revenge on people"


ermm.. bt0l o x???
apa mksd d sebalik perkataan "truth"??
hahaaa.. sj uji mnda.. ngeee~

Truth: the most deadly weapon ever discovered by humanity. Capable of destroying entire perceptual sets, cultures, and realities. Outlawed by all governments everywhere. Possession is normally punishable by death.-- John Gilmore

The truth is "hate speech" only to those who have something to hide. -- Michael Rivero

hahaaa.. cam kejam la plak maksud dia kn.. hehee..
sj nak bg kejm skit..
tp.. setiap org pny tafsiran sndri kn.. kn3..
kadang.. taw kbnrn ada elok nya..
kadang.. smbnyikn sesuatu pon ada baiknya..
smua pon ada pro n kontra kn..
well.. depend dgn cr kt tfsirkn sesuatu perkara..
kn3..

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident. --Arthur Schopenhauer

Truth is beautiful, without doubt; but so are lies. --Ralph Waldo Emerson


The truth will set you free, but first it will make you miserable. --Jim Davis

p/s : the truth is rarely pure and never simple.. ahaks.. wink2 ^^


~wassalam~

Monday, 2 August 2010

me?? huhuhhh..

salam..




p/s : pada2 kak ro.. huhuu.. dek na taw aga2.. mcm paloi jak.. argggghhhh.. huh.. =(

~wassalam~

Thursday, 8 July 2010

nyEmpAt g..

salam..







p/s : nie waktu pas abes exm bertulis ari tue.. menyempat2 g kn.. hahaa.. wink2

~wassalam~

oLd disNey muVi..

salam..







p/s : miss those muvi.. both r my fevret muvi back then.. hahaaa..

~wassalam~

Wednesday, 7 July 2010

baD EOP..

salam..

maka dgn ini..
rasmilah kini..
EOP tuk smua posting tlh berakhir bg aku..
next is my final exm!!!!.. huhuuu..

EOP td..
"ur technique is not good enough"
"u may not done it properly before"
"u may not practise much and go clerk patients as many as u can"
"u may not done it olwez"
"ur percussion note is bad!!!!"
"the way ur palpate also bad!!!"
"don't cry".. nie yg xley blah.. grrr..~
huhuuu.. i admit it..
everything is bad... adoiiii!!!!..

"i better kill u now rather than see u kill ur patients in the future"
"exm is around the corner n u all.. hmmm "
"u all will go viva at this level.. "
huhuuu..
pape la pon.. sorry dktr sbb pnjm ayat dktr.. w'pon de tokok + skit.. hee
xda niat di hati ini tuk m'hamburkn amarah d sni..
skdr tuk mnympn kemas memory ini..
yeah.. for my sake..
thnx doc n do pray 4 me!!!! ^^

p/s : penink la.. aku pon nak dmam stress cam anis ke?? @_@

~wassalam~

Tuesday, 6 July 2010

si ComeL.. ^^

salam..






p/s : cute kn.. hehee.. ska tgk.. comel sgt.. ha3.. wink2 ^^

~wassalam~

Friday, 2 July 2010

LaYan Rasa.. grrrr

salam..
ari nie.. aku x g kelas lg.. aku overslept.. adoiii..
aku sedey n takut sbnrnya.. sbb attendnce aku..
aku risau banget.. dh 2 kelas aku x hadir..
hmmm...

teringin je cam nak maen violin tuk ilang kn rs gundah nie..
cehhh.. bajet je lebey.. maen pon xreti.. ada ati.. ha3..
adeiii.. xpe la.. layan org maen violin pon okey gak..
hehee.. pg2 lg aku dh layan perasaan.. pe ar..
aku nak upload vid nie.. tp xley nak download..
so.. aku bg link jela ea.. best taw.. dgr ea!!!
Song from A Secret Garden
Winter Sonata - Only you
LayannnnnZzzzz!!!

p/s : wanna find a secret garden.. hehee.. wink2 ^^

~wassalam~

Wednesday, 30 June 2010

LaYann Mata.. hee~

salam..

aku ngantuk gila sbnrnya skrg nie..
tp.. xley lelap.. sbb telinga nie sensitif sgt kot..
adoiiii..
so, terpaksa la aku lyn tenet kjp.. heheee..
aku xtaw nak coret apa sbnr nya..
so, layan jela kn cekenit.. heheee..

aku tgh layan lagu omputeh skunk nie..
semenjak dua tiga empat lima menjak..okey.. stop it okey.. hehee..
bnyk sgt kn lagu omputeh yg best2..
lagu malay x perasan lak.. hehee..
owh ya.. pena dgr lagu k'naan-wavin' flag x???
hmm.. lg tue best..

tp, xphm la..
np lagu tue d nyanyikn sempena ngan worldcup gak..
same cam lagu waka waka eh eh.. tue pon best gak..
gelek2.. hahaaa.. zangalewa..
okey2.. berbalik kpd lagu wavin' flag..
maybe lagu tue sj d maen kn smpena world cup
tuk menunjuk kn nasib warga Africa itue sndri..
tp.. ntah la.. mcm ruin kn msj sbnr lg pon ada gak.. huhuu

tp, seyes.. mesej dia sgt best..
rs mcm lagu untuk hentam "pacik semak" n yahudi tue pon ada gak.. hahaaa..
yela.. mmg kena sgt ngan btng idung dia n angota2 nya.. huhuu
tp laen org pny pndpt yg berbeza2 psl msj lagu nie..
apa2 pon.. liric nya sgt mnyntuh kalbu.. yeah.. indeed..

kalo nak taw.. k'naan nie sbnrnya seorg muslim
yg berasal dr.. alamak lp dh.. hehee..
tp, dia m'besar d canada..
but still dia ttp xkn lp akn asal usul nya..
thumb up 4 k'naan..
hehee..

p/s : but out of the darkness.. I came the farthest.. among the hardest survival..

~wassalam~

Sunday, 20 June 2010

bUku... grrrr

salam..

ermm..
lebey kurang bnyk tue la buku yg aku kena bc..
banyak kn.. (talliwak liwak la plak tue gmbr.. hehee)
risau gila aku..
exm tngl sebulan je lagi..
tp, apa pon x bc lagi.. penink @_@
aying!!!!... kuatkn smngt.. u bley..
ya-ALLAH.. permudahkn lah urusan ku dunia dan akhirat..

p/s : if u want something in life.. reach out and grab it ^^

~wassalam~

Saturday, 19 June 2010

mR diaRy.. ^^

salam..

nyaman gle pg td..
ingt nak smbng tido.. tp, xley..
so aku pon dgn rajinnye..
kemas2 la bilik n seangkatannya..
best plak rs..
segar skit.. heheee..
pas dh selesai smua..
aku pon take shower.. makan n solat..
pastue aku bc diari aku..
sj2.. hehee..
lm dh x jmp Mr Diary..
lucu plak bl bc balik.. adeiii..
hahaaa..

p/s : memory is a diary that we carry with us.. ^^

~wassalam~

Friday, 18 June 2010

F but NF

salam...


seperti gmbr di atas..
aku jg brd dlm situasi itu w'pon bkn pd realitinya..

tp fantasi.. ya..

hati ini rasa sakit..

walau gimana pon..

aku taw ia nya akn berakhir sekejap cuma..

namun, ianya sentiasa berbekas d ati ini..

menambahkn koleksi memori itam ku..

ya.. aku memaafkn mu..

namun hakikatnya..

aku x kn bisa melupakn smua ini..

forgive but not forget..

itue la aku..

knp aku merasakn seolah2..

lagu ini mmg sngaja d tujukn pd ku..

berikutan hal smlm..

ya.. aku silap..

namun aku x lyk d'p'lakukan sbegini..

ini bkn yg pertama..

dan aku taw..

akn ada lg kali berikutnya..

bila ati hambar..

bila ati taw akn pe'el itu..

ia akn mampu menerimamu..

w'pon bkn dgn spnuh ati..

dan pastinya..

caution akn sntiasa b'maen d fikiran..

pabila menerima titip bicara mu..

dan

aku akn smtiasa ingt akn itue..


p/s : forgive but not forget.. like scar.. maybe.. huhuu

~wassalam~

Wednesday, 16 June 2010

moTo LaWa.. ^^

salam..


gmbr nie aku snap ms aku blk kmpng aritue..
ska sgt trk motor nie..

yela.. fav kaler tue.. hijau puteh

truja n excited pny psl.. smpt g aku g snap.. hehee..


p/s : spa la empunya moto tue ea?? sori n thnx.. hahaa


~wassalam~

Monday, 7 June 2010

isRak & miKRaj..

salam..


Sungguh sedih, kecewa dan hampa apabila ada di kalangan umat Islam sendiri tidak mempercayai paling bersejarah dalam Islam, iaitu Israk dan Mikraj.

Seperti yang tersiar di Utusan Malaysia Khamis lalu, satu laporan telah dibuat, yang meminta pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap pengguna laman sosial, Facebook yang mempersendakan peristiwa itu.

Mereka yang tidak mempercayai peristiwa itu sama dengan golongan kafir Quraisy yang tidak menerima kebenaran peristiwa tersebut.

Ketika Rasulullah SAW bercerita kepada mereka mengenai peristiwa yang baru ditempuhi itu, tidak ada kalangan kafir Quraisy mahu mempercayainya. Malah baginda terus diejek sebagai orang gila dan sebagainya.

Berbeza pendirian yang ditunjukkan oleh sahabat baik baginda iaitu Abu Bakar selepas mendengarkan sendiri dari Rasulullah mengenai peristiwa perjalanan malam tersebut.

Beliau berkata; "Engkau benar! Aku naik saksi bahawa engkau adalah Rasul utusan Allah."

Sejak itulah Abu Bakar mendapat gelaran As-Siddiq yang bermaksud; yang membenarkan. Langsung tidak ada sebarang rasa ragu beliau terhadap Rasulullah.

Apabila ditanya oleh kaum kafir Quraisy bagaimana Abu Bakar boleh mempercayai peristiwa yang dialami oleh Rasulullah itu sedangkan mereka yang selalu ke Palestin memerlukan masa dua bulan untuk perjalanan pergi dan balik ke sana, Abu Bakar berkata: "Aku mengakui kebenaran Muhmmad pada perkara yang jauh lebih besar daripada itu (Israk dan Mikraj).

"Aku beriman kepada Muhammad mengenai wahyu yang turun dari langit dalam masa sekelip mata sahaja.

"Kalau itupun aku percaya, kenapa pula aku tidak percaya Muhammad boleh pergi Baitul Maqdis dan pulang semula ke Mekah dalam masa satu malam sahaja?"

Begitupun baginda memahami kesukaran mana-mana pihak memahami dan mempercayai secara tuntas mengenai peristiwa yang baginda alami itu.

Lalu baginda menerangkan dan menceritakan kepada mereka mengenai keadaan di Palestin (Baitul Maqdis) iaitu terutama Masjid Al Aqsa termasuklah struktur binaan, tiang, tingkap dan sebagainya dan kawasan sekitarnya.

Baginda juga memberitahu mengenai sebuah rombongan dagang yang dipintas oleh baginda ketika dalam perjalanan pulang ke Mekah selepas turun dari Sidratul Muntaha.

Rombongan dagang itu kemudiannya membenarkan kata-kata baginda itu ekoran mereka mendengar suara dari langit yang memberitahu mengenai unta mereka yang lari kerana ketakutan ternampak buraq yang ditunggangi oleh Rasulullah.

Walaupun telah diceritakan dengan begitu jelas dengan bukti-bukti yang dibawa oleh Rasulullah namun golongan kafir Quraisy tetap berdegil dan langsung tidak mahu mempercayai baginda apatah lagi untuk beriman terhadap Allah, tuhan yang Esa.

Hal ini sememangnya menguji keimanan seseorang. Pelbagai persoalan tidak dapat dielakkan timbul mengenai kebenaran kejadian Israk dan Mikraj itu.

Perkataan Israk berasal dari kata asas saraa yang bererti berjalan. Ia merujuk perjalanan di muka bumi pada waktu malam oleh Nabi Muhammad dengan roh dan jasad (bukannya mimpi) dari Masjidil Haram di Mekah menuju ke Masjid Al Aqsa di Baitul Maqdis, Palestin.

Seterusnya menyaksikan baginda yang ditemani oleh malaikat Jibrail (dalam bentuk manusia) naik ke langit dari Masjid Al Aqsa itu. Dari situ baginda juga singgah ke Baitul Makmur dan kemudiaannya ke Sidratul Muntaha, dekat kursi Allah SWT dan kemudian turun semula ke bumi dengan menaiki semula kenderaannya iaitu Buraq.

Kesemua perjalanan itu seperti yang kita ketahui mengandungi pelbagai peristiwa terutama detik bermulanya umat Islam disyariatkan mendirikan solat.

Allah memperlihatkan

Justeru, segala peristiwa ini merupakan kejadian yang menjadi hak mutlak kepada Allah untuk mengadakannya, iaitu dengan segala ilmu dan kekuasaan milik-Nya.

Secara bijaksana Allah memperlihatkan kekuasaan mutlak milik-Nya itu dengan awalan kalimat Subhanal-ladzii (Maha Suci Allah) iaitu dalam ayat surah al-Israk ayat 1 yang menjadi dalil naqli bagi mengesahkan kebenaran mengenai kejadian yang besar itu.

Firman Allah, Maha Suci Allah yang telah memperjalankan hamba-Nya pada suatu malam dari Masjidil Haram ke Masjidil Aqsa yang telah kami berkati sekelilingnya agar Kami memperlihatkan kepadanya sebahagian dari tanda-tanda kebesaran Kami. Sesungguhnya Dia adalah Maha Mendengar lagi Maha Melihat.

Oleh kerana kedua-dua peristiwa iaitu Israk dan Mikraj itu sangat menakjubkan setiap umat Islam pasti menyebut subhanallah berulang kali kerana yakin dengan bentuk mukjizat yang Allah kurniakan kepada baginda SAW.

Ia memerlukan satu bentuk keimanan yang sangat tinggi sehingga ada yang menyebutnya sebagai haqqul yaqin (keyakinan atas kemutlakan Allah Yang Maha Berkuasa) bagi sesiapa yang dapat mempercayai kedua-dua kejadian ini di saat ada yang mendakwa kononnya kisah Israk dan Mikraj adalah salah satu daripada kisah-kisah Israiliyyat atau hadis-hadis yang bersifat mauduk dan sebagainya.

Apatah lagi apabila disebutkan Rasulullah menaiki buraq, iaitu berasal dari perkataan barq bererti kilat. Jadi adakah kelajuan yang dicapai oleh buraq itu menyamai lajunya kilat? Iaitu sebahagian dari fenomena alam yang dari aspek sainsnya merupakan satu gelombang elektromagnet dengan kadar kelajuan maksimumnya adalah seperti kelajuan cahaya.

Jika kita membacanya di mana-mana pelbagai kisah diceritakan mengenai buraq. Malah terdapat juga gambaran-gambaran lukisan mengenainya.

Sama ada mempunyai sumber yang sahih mahupun tidak, tetapi buraq berasal daripada cahaya bagi membolehkan ia bergerak melebihi kepantasan cahaya. Iaitu 'sekelip mata' pantasnya.

Namun, kita percaya soal buraq ini seadanya tanpa perlu berlebih-lebihan kerana yang pasti tanpa menaiki kenderaan ini tidak mungkin baginda Rasulullah mampu melalui satu perjalanan yang jauh dan kembali semula ke Mekah dalam tempoh hanya sebahagian malam.

Ia berlaku pada malam 27 Rejab, kira-kira 18 bulan sebelum hijrah, tahun ke-11 Nabi Muhammad dilantik menjadi rasul.

Allah kurniakan kepada Nabi Muhamad akan kejadian yang begitu besar maknanya ini sebagai memujuk kembali hati Rasulullah yang begitu berduka ekoran pelbagai musibah berturut-turut menimpa baginda, iaitu:

Peristiwa diboikot dan dipulau oleh kaum kafir Quraisy selama tiga tahun yang menyebabkan seluruh kaum keluarga dan pengikut baginda teruk menderita.

Kehilangan dua insan tersayang, iaitu kewafatan bapa saudara baginda, Abu Talib bin Mutalib yang banyak melindungi baginda dari gangguan kaum kuffar Mekah dan disusuli kewafatan isteri kesayangan, Siti Khadijah yang terlalu banyak berkorban.

Apabila dakwah baginda ditolak mentah-mentah malah baginda diserang sehingga mengalami cedera ketika baginda mula untuk berdakwah di luar di lingkungan kota Mekah, iaitu apabila baginda pergi ke Taif.

Umat Islam yang tidak mempercayai peristiwa ini bukan berdasarkan kejahilan tetapi kerana sikap sombong mereka terhadap kemuliaan Al Quran.

p/s : sumber drpd "nurul iman lehidupan"..


~wassalam~

Sunday, 6 June 2010

JaLan..

salam..






Italic

p/s : sntiasa lah b'doa memohon hidayah dan petunjuk drpd ALLAH S.W.T..

~wassalam~

kiSah Bumi &LaNgit..

salam..

Adapun terjadinya peristiwa Israk dan Mikraj adalah kerana bumi merasa bangga dengan langit. Berkata dia kepada langit, "Hai langit, aku lebih baik dari kamu kerana Allah S.W.T. telah menghiaskan aku dengan berbagai-bagai negara, beberapa laut, sungai-sungai, tanam-tanaman, beberapa gunung dan lain-lain." Berkata langit, "Hai bumi, aku juga lebih elok dari kamu kerana matahari, bulan, bintang-bintang, beberapa falah, buruj, 'arasy, kursi dan syurga ada padaku." Berkata bumi, "Hai langit, ditempatku ada rumah yang dikunjungi dan untuk bertawaf para nabi, para utusan dan arwah para wali dan solihin (orang-orang yang baik)." Bumi berkata lagi, "Hai langit, sesungguhnya pemimpin para nabi dan utusan bahkan sebagai penutup para nabi dan kekasih Allah seru sekalian alam, seutama-utamanya segala yang wujud serta kepadanya penghormatan yang paling sempurna itu tinggal di tempatku. Dan dia menjalankan syari'atnya juga di tempatku." Langit tidak dapat berkata apa-apa, apabila bumi berkata demikian. Langit mendiamkan diri dan dia mengadap Allah S.W.T dengan berkata, "Ya Allah, Engkau telah mengabulkan permintaan orang yang tertimpa bahaya, apabila mereka berdoa kepada Engkau. Aku tidak dapat menjawab soalan bumi, oleh itu aku minta kepada-Mu ya Allah supaya Muhammad Engkau dinaikkan kepadaku (langit) sehingga aku menjadi mulia dengan kebagusannya dan berbangga." Lalu Allah S.W.T mengabulkan permintaan langit, kemudian Allah S.W.T memberi wahyu kepada Jibrail A.S pada malam tanggal 27 Rejab, "Janganlah engkau (Jibrail) bertasbih pada malam ini dan engkau 'Izrail jangan engkau mencabut nyawa pada malam ini." Jibrail A.S. bertanya, " Ya Allah, apakah kiamat telah sampai?" Allah S.W.T berfirman, maksudnya, "Tidak, wahai Jibrail. Tetapi pergilah engkau ke Syurga dan ambillah buraq dan terus pergi kepada Muhammad dengan buraq itu." Kemudian Jibrail A.S. pun pergi dan dia melihat 40,000 buraq sedang bersenang-lenang di taman Syurga dan di wajah masing-masing terdapat nama Muhammad. Di antara 40,000 buraq itu, Jibrail A.S. terpandang pada seekor buraq yang sedang menangis bercucuran air matanya. Jibrail A.S. menghampiri buraq itu lalu bertanya, "Mengapa engkau menangis, ya buraq?" Berkata buraq, "Ya Jibrail, sesungguhnya aku telah mendengar nama Muhammad sejak 40 tahun, maka pemilik nama itu telah tertanam dalam hatiku dan aku sesudah itu menjadi rindu kepadanya dan aku tidak mahu makan dan minum lagi. Aku laksana dibakar oleh api kerinduan." Berkata Jibrail A.S., "Aku akan menyampaikan engkau kepada orang yang engkau rindukan itu." Kemudian Jibrail A.S. memakaikan pelana dan kekang kepada buraq itu dan membawanya kepada Nabi Muhammad S.A.W. Wallahu'alam.Buraq yang diceritakan inilah yang membawa Rasulullah S.A.W dalam perjalanan Israk dan Mikraj.

p/s : credit 4 luvislam92

~wassalam~

PoY.. FF ^^

salam..



p/s : luvly music n lyric(didn't include in this vid).. luv it!! ^^

~wassalam~

knP???

salam..

knp ea..

byk btul knp aku kn..

hahaaa..


knp ea..

knp perlu..

sebuah pershbtn tue d hiasi dgn air mata..

mmg ptt ka ia..

o hny terjadi pd aku..

adeiii..


knp ea..

bl kt rs sgt sedey..

dada rs tight..

rs cam sesak nafas pon ada..

pastue tumbuk2 kat dada..

ingt kn aku sorg je yg wat camtue..

rp nya nrml tuk smua org ea..

kiranya aku nrml la kn.. hahaaa

aku tgk cinderella unni..

dorg pon tmbk2 o pkul2 dada gak bl sedey..

hahaaa.. lawakk.. adeiii..


p/s : xjmp lg p'jlsn saintifik tuk nie.. nak cr la.. heheee


~wassalam~

diAm..

salam...

silence..

diam..

knp perlu ada diam??

knp perlu ada diam dlm perbualan..

knp perlu diam m'jd jwpn..

knp perlu sesuatu soklan dijawab dgn diam..

knp perlu diam...

huhuuu..

pa la yg aku merepek pepagi niee..


knp ea..

knp x jwp soklan yg diajukn..

ckp la dgn skdr memberi inderect respon cam senyum ke geleng ke..

but, better to answer it..

but, i think i oredy get use to it..

ptt la dktr pon cam x ska je kalo kt diam je..

at least kalo x taw, geleng o gtaw la..

"i don't know d answer"..


org pon ada limit n bley jd bored jgk..

xkn nak suh org ulang cakap o ask bnd yg sma kn..

but, still in d end.. no respond..

jgn m'hrp kn yg org akn ask 4 many time..

jgn m'hrp kn peluang yg ke-2..

jgn hrp kn pisang b'buah 2 kali..

hahaa.. org pon x hrp pisang b'buah 2 kali taw..

hahaaa.. adeiii..


maybe
slagi kt x brd dlm situasi tue..
kt xkn taw perasaan org tue..

kalo kt taw perasaan org tue bl kt wat camtue..

somehow, kt xkn wat kat org tue cam tue..

sbb, kt taw how it feel..

sometimes, we can learn from surrounding..

yeah.. it's a best teacher instead..


sah la..

mmg sah aku nie dh biul skit.. adeiii..


p/s : i guess no jog today.. hahaaa..


~wassalam~

0??? grrr

salam..

smlm adlh antara hari yg plng "0" tuk aku..
keja aku jdk "sleeping beauty" jak.. huhuuu

pa nak jd la kat aku nie ea cekenit..

pelik n tr0k t0l.. adeiii..


aku berjg smpai skrng nie..

br jek abes bc novel "sweet sour"..

buku pljrn x abes bc plak..

terbalek dh.. hahaa..

dushhhh..


p/s : ingt nak jog pg nie.. ntah dpt ntah x.. ermm


~wassalam~

Friday, 4 June 2010

iNguiNaL..

salam...

mid-inguinal point
= a point midway between the anterior superior iliac spine and the pubic symphysis.

mid-point of inguinal ligament
= mid-point between anterior superior iliac spine and pubic tubercle


p/s : sj nak wat reminder.. olwez confuse.. huhuu..


~wassalam~

Wednesday, 2 June 2010

waYang..

salam..

aku br je abes tgk wayang ngan kwn aku..

ktorg tgk 2 citer skali..

marathon trus.. heheee..

best la..

thumb up.. ^^


1) Letters to Juliet

2) Bounty Hunter


p/s : LTJ pny view yg sgt cntik.. ska nie.. ^^


~wassalam~

Tuesday, 1 June 2010

tHe LuvLy b0nEs.. ^^

salam..

aku br je abes tgk muvie "
the lovely bone" td..
best la muvie nie..

w'pon ada sdikit kontroversi keagamaan..

tp, look into its moral value that its trying to convinces..


parents should educate their childs more..

n be caring and look to them more.. make sure they are safe..

and, we as a child should be more careful..

don't easily trust on somebody that we just know for a couple of hours or days..


kadang.. aku rasa takut gak..

yela.. aku punya siblings..

aku tkt bl bnda2 mcm nie jd kat dorg..

esp adek2 pompuan aku..

aku sll ingt kn dorg psl bnd2 yg mcm nie la..

jgn ikut org yg x di kenali..

jgn amek barang yg org bg.. i mean from strangers..

n many more..

even my parents also olwez remind us about thats..


w'pon kt dh sll ingatkn dorg psl nie..

tp, still rs risau tue ada..

xnak la bnd2 yg x elok jd kat family kt kn..

kalo ikutkn.. family ktorg dh byk kali kena uji ngan bnd2 nie..

but, in d other ways la..

and yg paling aku xley trima..

pasal "
누군가 의도 아버지를 죽이고"..
it such an old story.. but it give a big impact 2 our family..

becoz, the person behind it.. is was our relative also..

i'm so sad to hear about that.. i'm just a little girl at that moment..

that's why i'm quite bad, xrpt, x reti nak gaul ngan saudara-mara..

that's give a bad impression to me..

and still, there's a lot of peoples that trying to... hmmm..

wat can i say..


i failed in creating bonding with my relatives..

i guess it goes same for all peoples around me..

the matter of fact is that i'm a person yg "xpndai gaul, quiet n shy girl"..
and sometimes, its hard for me to trust on somebody..

and the reasons behind it is clearly known..


but, life must go on right.. heheee..

chaiyokkk aying!!!!!!..


p/s : aku br perasan... kadang apa yg aku cb nak smpaikn x smpai kat org.. mksd aku, dorg fhm laen drpd apa yg cb aku nak crita kn.. aku rs, dlm kes nie pon sm kot.. hehee.. aku x pndai nak smpaikn crita la kot.. hmm.. apa la aku nie.. well, just think positive k.. wink2 ^^


~wassalam~

onE in Love.. A1 ^^

salam..





p/s : great, meaningful and luvly song.. really like it!!! MyEm0.Com

~wassalam~

Monday, 31 May 2010

fuTure..

salam...

sometimes we wonder..
what will happen in future..

that make us sick to think of it..

but, one thing that we must know..

we live like this now because of our past..

and we live now for the future..

as for it..

live your life wisely and intently..

to create a better future..

on your own..

God bless you all.. ^^


p/s: usaha + doa sgt penting.. ^^


~wassalam~

sUaRaku b'HaRap.. hiJauDaun ^^

salam..







p/s : lyric dia lmbt skit.. pape pon enjoy!!!

~wassalam~

boRed

salam..

delayed post.. hee


boring..
why such kind of feeling hv to come across my feeling,
my head,
my emotion,
my life... hahaaa..
kinda hate it!!
what nonsense i'm talking about.. huhuu..

boring..
somehow, i just can't bear with it..
but still, i don't know what to do with it..
all i can do right now..
just endure with it..
listening to music..MyEm0.Com
and most powerful prescription to it..
is just go to bed..MyEm0.Com hahaaa
adeiii.. knp la aku nie..
ottoke?? huhuuu..

y can't i read book since i'm so bored..
owh no!!!.. that totally can't really help..
penink2.. @_@.. grrrr
better do something.. but what??
think2.. MyEm0.Com



p/s : bored=tido???


~wassalam~

peOple sAys..

salam..

peoples ever said to me..


"anak yg baek kmu nie"
ermm.. perhaps.. how they know it.. yet, they don't even know me.. hmm.. sometimes, i wish it true.. indeed.. heheee..MyEm0.Com

"asal mna? sabah?"
aku angguk.

"owh.. nmpk pon ley taw"

ermm.. what it suppose to mean? i'm totally can't get it.. huhuu MyEm0.Com


p/s : sometimes, what peoples said about u maybe true.. grrr~


~wassalam~